mainos_1009

Projektiesittelyt (toimistorakennukset ja työympäristöt)
Sisustussuunnittelu

dSign Vertti Kivi suunnitteli K-kampuksen atriumin elämykselliset aulatilat

artikkelikuva: dSign Vertti Kivi suunnitteli K-kampuksen atriumin elämykselliset aulatilat

dSign sai tehtäväkseen tehdä K-ryhmän toiminnot näkyviksi sisustussuunnittelun avulla ja luoda julkisiin tiloihin yrityksen näköistä, helposti lähestyttävää elämyksellisyyttä ja vaihtuvia tunnelmia.

Kampusajattelun mukaisesti rakennuksesta haluttiin luoda monenlaisia yleisöjä ja asiakkaita palveleva kohtaamispaikka, jossa ihmiset ja tekeminen nostettaisiin keskiöön. Asiakkaan kanssa yhteiseksi tavoitteeksi asetettiin Suomen parhaan asiakaskokemuksen luominen.

dSign sai suunniteltavakseen kaikki julkiset tilat, joihin kuuluvat ensimmäisen kerroksen aulatilat, palvelulounge, kahvila, suurasiakkaiden ruokatuotteen kehittämiseen suunnitellun Foodsteri, tuotekehityskeittiö, medialounge, mediakeittiö, valokuvausstudio ja monitoimitila.

Toiseen kerrokseen sisustimme henkilökunnan co-working-tilaksi muuntautuvan ravintolan sekä ravintolaan kuuluvat neuvottelu- ja koulutustilat.

K-ryhmä halusi edistää uudessa tilassa yhteisöllisyyttä ja järjestää suuretkin tapahtumansa kampuksella. Tästä syystä tilat on suunniteltu muuntojoustaviksi yksiköiksi, jotka voidaan tarpeen vaatiessa yhdistää suuria yleisöjä palveleviksi tiloiksi. Muuntojoustavuusajatuksella suunniteltiin myös henkilökunnan ruokailutila, joka muuntuu ruoka-aikojen ulkopuolella miellyttäväksi co-working tilaksi sekä Foodsteri-tuotekehityskeittiö, joka taipuu tarpeen tullen klubitilaksi. Koska tilojen toivottiin edistävän myös satunnaisia kohtaamisia, mm. henkilöstökahvila sijoitettiin kampus-aulan sydämeen eikä varsinaisten työtilojen yhteyteen.

K-kampuksen aulassa haluttiin esitellä myös yrityksen laajaa osaamista tekemisen kautta. Ainoastaan näytöillä pyörivien osaamista esittelevien videoiden sijaan kampuksen vierailijoille päädyttiin tarjoamaan aulatiloissa oikeita elämyksiä mm. tuomalla tuotekehityskeittiöt osaksi aulakokonaisuutta. Yrityksen arvomaailman mukaisesti K-Kampuksen huonekalu- ja materiaalivalinnoissa pyrittiin kotimaisuuteen ja pitkä-ikäisyyteen.

Suurena työnantajana Kesko toivoi K-kampuksen uusien tilojensa toimivan myös rekryvalttina. Aidolle kampukselle tyypilliseen tapaan K-kampuksella voidaan oletettavasti tulevaisuudessa kohdata myös opiskelijoita.

"Oli hienoa päästä kehittämään maailmalla suosittua kampus-ajatusta K-ryhmän tarpeisiin. K-kampuksen aulatila ei ole pelkkä läpikulkupaikka vaan valtavan rakennuksen monimuotoinen ja inspiroiva sydäntila, jossa asiakkaatkin pääsevät tutustumaan Keskon toimialoihin ruuasta autokauppaan. Tila on suunniteltu käyttäjän toivomuksesta muuntojoustavaksi siten, että siellä pystyy järjestämään isompiakin tilaisuuksia niin henkilökunnalle kuin asiakkaillekin. Yrityksen arvomaailmaan sopii, että huonekalu- ja materiaalivalinnoissa on pyritty kotimaisuuteen ja pitkä-ikäisyyteen," kertoo sisustuksesta vastannut Samuli Hintikka dSign Vertti Kivi & Co:sta.

Teksti: dSign Vertti Kivi & Co

Kuvat: © Mika Huisman/Decopic

dSign, K-kampus

dSign, K-kampus

dSign, K-kampus

dSign, K-kampus

dSign, K-kampus

dSign, K-kampus

dSign, K-kampus

dSign, K-kampus

dSign, K-kampus

dSign, K-kampus

dSign, K-kampus

dSign, K-kampus

Mitä mieltä olit artikkelista?

vote 1 vote 2 vote 3 vote 4 vote 5

Seuraa Prointerior

Prointerior uutiskirje

UUSIMMAT

LUE UUSIN NÄKÖISLEHTI
prointerior 4/2024

prointerior-lehti



Seuraa Prointerior
Facebook, seuraa LinkedIN, seuraa
PubliCo B2B mediat:
enertec »     HR viesti »     kita »     prointerior »     prologistiikka »     prometalli »     proresto »     seatec »